מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

עליית המדד והמשכנתא שלכם – כיצד המשכנתא מושפעת מהמדד העולה

בחודש יוני האחרון עלה מדד המחירים לצרכן בשיעור של 0.8 אחוזים. מדוע הדבר התרחש וכיצד תושפע מכך המשכנתא שלכם?

עליות מדד עשויות להצביע צמיחה במשק, אך זהו אינו המקרה כאן. הגורמים העיקריים לעליית המדד הנוכחית הן עליית המע”מ שהוביא להתייקרויות משמעותיות, עליית מחירי הסיגריות ועליית מחירי הדלק.

לרוע המזל, כאשר המדד עולה גם סכום המשכנתא שלכם, שנמצא במסלולים צמודי המדד עולה. במקרה הזה מדובר בעלייה של 0.8 אחוזים שעלולה להוסיף ליתרת ההלוואה שלכם כמה אלפי שקלים. גם ההחזר החודשי שלכם צפוי לעלות כתוצאה מעליית המדד האמורה, אך מדובר בעלייה זניחה ולא מורגשת במיוחד (שכן העלייה הכללית מחולקת על פני כל חודשי תשלום ההלוואה שעוד נותרו לכם).

בשורה התחתונה, חשוב להבין כי לאורך השנים עליות המדד מביאות להתנפחות קרן ההלוואה ולכך שלמרות שאתם מחזירים את ההלוואה מידי חודש בחודשו יתרת ההלוואה אינה פוחתת. מסיבות אלה, מומלץ לשלב בתמהיל שלכם מספר מסלולים ולא להרכיב אותו רק ממסלולים צמודי מדד, במיוחד אם מדובר במשכנתא לטווח ארוך.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך