מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

הגזרות בפתח? ההערכה היא שפישר יגביל את המשכנתאות ל – 50%

העלייה במחירי הדיור והיקף המשכנתאות ששובר שיאים חדשים מידי חודש מדאיגים את בנק ישראל מזה זמן רב, וכעת מתחזקת ההערכה כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יגביל את אחוז המימון של המשכנתאות ל – 50% מכלל עלות הדירה, כפי שדווח ב”גלובס”. ככל הנראה, ההגבלה תחול על דירות יקרות יותר – שעלותן מעל 1.5 מיליון, וזאת על מנת להימנע מפגיעה בזוגות הצעירים. הגבלה כזאת עשויה להשפיע על מצב השוק באזורים בהם הביקושים גבוהים – כלומר בעיקר במרכז הארץ.

כפי שפורסם בכתבה, בחודש ספטמבר נערכה פגישה בין בכירי בנק ישראל לבין כלכלנים בכירים, בה נידונה סוגיית הדיור. אחד מהמשתתפים בפגישה מסר לגלובס כי בנק ישראל מודאג מאוד מהמצב  בתחום, אך הוא מחוייב קודם כל ליציבות הבנקים – ולא לפתרון בעיות חברתיות שונות כגון קשיי הזוגות הצעירים.

יש לציין כי ככל הנראה דעתו של בנק ישראל בסוגיה עברה מספר תהפוכות. בקיץ האחרון שקל הבנק צעדים להגבלת משכנתאות במינוף גבוה וכן להגדלת הפרשות הבנקים עבור המשכנתאות, ואולם בספטמבר הוערך כי אין צורך בצעדים אלה. למרות כל זאת, לאחרונה חל מפנה בעמדתו של הבנק וכיום נראה כי בעקבות היקפי המשכנתאות הגבוהים למדי בחודשים האחרונים, לא יוכל הבנק עוד להימנע מנקיטת צעדים כאלה או אחרים.

האם לצעדי בנק ישראל תהיה השפעה אמיתית על מצב השוק?

אם תשאלו את בכירי הבנקים בישראל התשובה היא לא. לטענת גורם בכיר, צעדים כאלה יכולים להשפיע בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך רק העלאת הריבית או הגדלת ההיצע לעומת הביקוש אכן יכולים לקרר את השוק.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך