מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

אפקט העושר המדומה של בעלי הדירות והמשכנתאות

כתבה שפורסמה ב”כאן נעים” מציינת את מחקרם של סיגל ריבון ומיקי קהן שמחקרם, אשר בדק כיצד מושפעת הצריכה בישראל ממחירי הדירות מצא כי עליית המחירים בתחום מביאה את בעלי הדירות בין הגילאים 35 – 55 לצרוך יותר ולעומת זאת את שוכרי הדירות – לצרוך פחות. עם זאת, לדברי עידן אלקבץ, מנכ”ל עתיד ייעוץ משכנתאות, מדובר באפקט של “עושר מדומה” ואין כל הצדקה לכך שבעלי דירה אחת ויחידה שגם מתגוררים בה יגדילו את צריכתם לאור עליית המחירים.

אלקבץ מסביר כי אותם בעלי דירות אינם הופכים לעשירים יותר רק משום שיש בבעלותם דירה, שכן הם גרים בה ולכן אינם יכולים למכור אותה. גם אותם בעלי דירות יחליטו למכור אותן ולעבור דירה הם יתקלו במחירי דיור יקרים למדי, שיותירו אותם ללא רווח של ממש.

אלקבץ מציין תופעה נוספת של עלייה בלקיחת “משכנתא לכל מטרה” על ידי בעלי הדירות. לדבריו, עקב עליית המחירים, בעלי הדירות יכולים להרשות לעצמם לקחת הלוואה לכל מטרה כנגד משכון הנכס שכבר נמצא בבעלותם. גם הריבית הנמוכה מעודדת את התופעה, שכן היא מאפשרת לאותם בעלי דירות לקבל הלוואות זולות מאי פעם. עם זאת, לדבריו, לא מומלץ לקחת את ההלוואה לצורך צריכת מותרות ויש להשתמש בה באופן מושכל (על מנת לחסל הלוואות עבר בריביות גבוהות יותר, לדוגמא).

לסיכום, אלקבץ מציין כי הנהנים האמיתיים והיחידים שניתן לומר עליהם כי הם “עשירים” יותר כתוצאה מעליית המחירים הם המשקיעים בדירות, שבבעלותם יותר מדירה אחת ועליית המחירים היטיבה איתם באופן ממשי.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך