מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

התחרות בתחום המשכנתאות עשויה לפגוע בניסיונות צינון השוק

11.07.2010

טורו של כתב כלכליסט, תומר זלצר, עוסק בתחרות הכבדה בין הבנקים למשכנתאות. בטורו טוען זלצר כי מסתבר שאפילו בנק ישראל בכבודו ובעצמו מודע למגבלות הרגולציה אל מול התחרות הקשה השוררת בין הבנקים למשכנתאות בתחום הלוואות המשכנתא. כסימוכין לדבריו מצטט זלצר את אנשי בנק ישראל שאמרו כי הגידול בעלויות כתוצאה מההנחיות החדשות לא חייב להיות מגולגל על הלקוחות ובהחלט ייתכן כי חלקו ייספג על ידי הבנקים עצמם. במילים אחרות – בנק ישראל מכיר באפשרות שמידת האטרקטיביות של הלוואות המשכנתא לא תיפגע באופן דרמטי ולו כדי לשמר את כוחן הממגנט.

זלצר בחר לציין את המבצע החדש של בנק הפועלים, המאפשר למי שייקח משכנתא לקבל מהבנק הלוואה בסכומים של עד 30,000 ₪ ללא ריבית או הצמדה וציין (בציניות, יש לומר) כי לא ירחק היום שבו בנקים אחרים יציעו ללווים לקחת הלוואה על גבי המשכנתא והאשראי הניתן להם.

יש לציין כי בנק הפועלים פועל להגדלת נתחו בשוק התחרותי, ובכתבה אחרת בכלכליסט צוין כי משכנתא היא מוצר הידוע כ – Loss Leader – כלומר כזה שעשוי להסב הפסדים לבנקים אך מנגד כובל אליהם את הלקוחות וכך מאפשר להם לעשות רווחים נוספים על גבי הלווים (באמצעות מכירת מוצרים שונים). עוד צויין בכתבה כי קיימת הערכה, לפחות בקרב חלק מן הבנקים, כי על אף הוראותיו של חזקיהו לא נראה עלייה ניכרת בגובהן של הריביות על המשכנתאות.

מכל האמור לעיל עולה כי על אף המאמצים של בנק ישראל להביא לשינוי בתחום, בהחלט ייתכן כי אותו שינוי מיוחל יבוא רק ביום שבו קצב התחלות הבנייה ידביק את קצב העלייה בביקושים. מכל מקום כתבה אחרת שפורסמה במעריב מדווחת על עלייה בסגירת עסקאות משכנתא לפני כניסת התקנות החדשות של חזקיהו לתוקף.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך