מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

כיצד המשכנתאות מושפעות מירידת ריבית הפריים?

סטנלי פישר הפתיע את בכירי הכלכלה והחליט על הורדת הרבית במשק בחודש מאי ב – 0.25%, כך שהיא תעמוד על 1.5% בלבד. כתבה שפורסמה ב – Ynet ידיעות אחרונות סוקרת את התחום ומגלה מיהם המרוויחים הגדולים ומי יפסידו מהמהלך.

המשכנתאות בריבית הפריים יוזלו

כיום אין כל אפשרות לקחת יותר משליש מהמשכנתא בריבית הפריים, אך מי שלקח את ההלוואה בעבר ושם את רוב (או כל ) כספו על ריבית הפריים ייהנה מהוזלה בהחזר החודשי, שעשויה להצטבר לאורך תקופת התשלומים ולהביא לחיסכון בסכומים גבוהים. כאן כדאי לציין כי ריבית הפריים היא למעשה ריבית בנק ישראל שאליה מתווסף 1.5%, כך שבעקבות הורדת הריבית שיעורה יעמוד על 3% בלבד במקום 3.25%.

בכתבה הובאה דוגמא לזוג שלקח משכנתא של 800,000 ₪ ל – 20 שנה בריבית הפריים. החיסכון החודשי של זוג כזה יעמוד על כ – 100 שקלים. גם מי שלקח הלוואה קטנה יותר בסכום של 500,000 ₪ בלבד ייהנה מירידה של כשישים שקלים בהחזר החודשי. כמובן שעבור מי שלא לקח את כל או רוב ההלוואה בפריים החיסכון יהיה קטן בהרבה, אך הוא יוכל להתנחם בכך שההחזר לא יעלה. עוד צויין בכתבה כי בשנה שעברה הוריד הנגיד את הריבית שלוש פעמים, כך שבמצטבר חסכו מי שלקחו הלוואות גדולות במסלול הפריים כ – 200 שקלים בחודש.

כאן חשוב לציין כי גם במסלולים האחרים הריביות מצויות בשפל יחסי, כך שמי שלקחו הלוואות בעבר יכולים (וצריכים) לשקול לבצע מיחזור משכנתא.

חשש מעליית מחירי הדירות בעקבות ההוזלה במשכנתאות

כמובן שלהורדת ריבית הפריים יש גם משמעויות שליליות ולא רק חיוביות ואחת מהן היא עליית מחירי הדיור. ריביות נמוכות משמעותן הלוואות זולות, שמושכות את המשקיעים וגם את הרוכשים ה”רגילים” לשוק הנדל”ן והתוצאה – עליית מחירים, כפי שחווינו בשנים האחרונות.

למרות כל זאת, נראה כי לבנק ישראל אין כל ברירה אלא להוריד את הריבית, שכן רמתה הגבוהה לעומת הריביות בשווקי העולם מובילה להתחזקות השקל ופוגעת קשות בייצואנים וכך מנחילה למשק הישראלי הפסדים שעלולים להגיע למיליארדי שקלים.

האוברדראפט יירד וכך גם הפק”מ

לירידת הריבית יש השפעה לא רק על רוכשי הדירות והיצואנים אלא גם על הכיס של כל אחד מאיתנו. כפי שצויין בכתבה, מי שמשלם ריבית על המינוס בבנק ייהנה גם הוא מירידה של רבע אחוז ולעומת זאת מי שמקבל ריבית על הפיקדון שהפקיד כחיסכון יסבול מעוד ירידה בריבית, שתהפוך את ההשקעה לאפילו פחות כדאית ממה שהיא כיום.

בנוסף, ירידת הריבית צפויה להשפיע גם על הלוואות קטנות יותר, הניתנות על ידי הבנקים וחברות האשראי ולהוזיל גם אותן.

חשוב לציין כי אף על פי שהריבית אינה בשפל של כל הזמנים (אליו הגיעה ב – 2009) רמתה נמוכה מאוד ובעקבות המצב הכלכלי הבעייתי בעולם אינה צפוייה לעלות בקרוב, לפחות לא באופן דרסטי.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך