מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

על משכנתאות והידוק החגורה

טור שפורסם באחד מאתרי החדשות מתארת את מצבם המצער של זוג בשנות השלושים לחייהם, אשר נמצאים בעשירון העליון אך למרות זאת לא מצליחים לחסוך ואינם מוצאים כל דרך לצמצם באופן משמעותי את הוצאותיהם. אך מבט קצר בכתבה מוכיח כי במידה רבה הם טועים טעות חמורה: אחד מסעיפי ההוצאות המרכזיים של בני הזוג הוא סעיף המשכנתא, עליה משלמים בני הזוג סכום לא קטן של 4500 שקלים בכל חודש. האם הם באמת לא יכולים לצמצם את הסכום הזה?

בתקופה האחרונה הריבית במשק ירדה שוב ושוב, עד כדי כך שמיחזור משכנתא יכול, במקרים מסויימים להביא לחיסכון משמעותי לטווח הארוך או לאפשר את הקטנת ההחזר החודשי והבאתו לרמה סבירה מבחינת משק הבית הממוצע.

זאת ועוד: כולנו עלולים להיקלע, מפעם לפעם, למצב כלכלי פחות נוח. חשוב להבין כי במקרה כזה ניתן לבצע פריסה מחודשת של המשכנתא על פני תקופה ארוכה יותר, שתאפשר לכם לשלם פחות כל חודש. אמנם מהלך כזה מייקר את ההלוואה (ככל שאתם משלמים יותר חודשים כך מתווספות יותר ריביות, ריביות דריביות, עליות מדד וכדו’), אך מצד שני, הוא עשוי לתת לכם מרווח נשימה נחוץ.

עוד אפשרות לא פשוטה אבל בהחלט מתקבלת על הדעת היא מכירת הדירה שברשותכם ומעבר לדירה קטנה יותר, באיזור פחות מרכזי או יוקרתי, בבניין מגורים במקום בבית פרטי וכדו’. מהלך כזה אולי מהווה ירידה משמעותית ברמת החיים אך במקרים מסויימים, בעיקר אם מתקיים פער של ממש בין מחיר הדירה שבבעלותכם למחיר הדירה אליה תעברו, הוא עשוי להציל אתכם ממצב כלכלי קשה ומאובדן מוחלט של דירתכם.

צמצום המשכנתא יסייע לכם להימנע מחובות

לסיכום, למרות שללא ספק יוקר המחיה בארץ הוא גבוה מאוד והשכר אינו עולה משמעותית בשנים האחרונות, ניתן להימנע, במקרים רבים, מכניסה לחובות. הדבר כרוך בוויתורים משמעותיים, שאולי אינם פשוטים לעיכול עבור בני העשירון העליון, אך כל עוד אלה לא ימצאו דרכים אחרות לחסוך בהוצאות אחרות או להגדיל משמעותית את הכנסתם אין ספק שחיסכון בהלוואה לדיור הוא אחד הצעדים היעילים שהם יכולים לנקוט.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך