מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

המלחמה בבועת הנדל”ן והמשכנתאות – 150,000 יחידות דיור להשכרה

היום התכנס קבינט השרים לדיור בפעם הראשונה והחליט על הקמת “מטה לאומי לדיור” שיפקח על יישומה של תוכנית הדיור להשכרה, לפיה יוקמו במרכז הארץ כ – 150,000 דירות חדשות בתוך עשר שנים בלבד, זאת כפי שדווח ב – Ynet ידיעות אחרונות. המשקיעים בתוכנית הגרנדיוזית יהיו חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, שייהנו מהנחה על מחירה של הקרקע וכן יהיו פטורות ממס על הכנסותיהם מהשכירות. מטרת התוכנית היא להביא לצינון שוק הנדל”ן והמשכנתאות שמבעבע כבר מספר שנים וסובל מעליות מחירים חדות.

בכתבה צויין כי כיום תנאי השכירות בארץ, לפיהם ניתן לשכור דירה לשנה ללא וודאות כי שכר הדירה לא יעלה בשנה שאחריה או שבעל הדירה יחליט כי אינו מעוניין להמשיך להשכיר אותה למשך שנה נוספת דוחפים את השוכרים לרכוש דירה וכך מביאים להתחממות השוק.

אחת ממטרות הפרוייקט היא להעניק יציבות לאותם זוגות צעירים עם ילדים, שכיום נאלצים לעבור דירות לעיתים קרובות ומתמודדים עם הקושי בהעברת הילדים ממוסד חינוכי אחד לאחר. יש לציין כי ההחלטה על הפרוייקט התקבלה עוד בממשלה הקודמת, אם כי עתה נוספו לה מספר אלמנטים. הראשון שבהם הוא קיצור זמן הקמת הפרויקטים באמצעות העברתם למסלול תכנון מיוחד, השני הוא הקצעת מספר מסויים של דירות לבנייה בפריפריה במסגרת הפרוייקט והשלישי הוא השכרת רבע מהדירות לשוטרים, אחיות ומורים.

יש לציין כי גם כאשר התוכנית תתחיל להתממש היא לא צפויה להביא להשפעה מיידית על השוק, כך שמי שכבר מחכך את ידיו בציפייה לדירה עשוי להתאכזב. כך או כך – יש לקוות כי הפעולות השונות שתבצע הממשלה החדשה יצליחו להשפיע על שוק הדיור המשכנתאות ואם לא לצנן אותו – לפחות לבלום את עליות המחירים החדות.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך