מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

קיץ חם בתחום המשכנתאות: עשרה מיליארד תוך חודשיים

כתבה שפורסמה בכלכליסט מביאה את הערכות המערכת הבנקאית, לפיהן היקף המשכנתאות בחודש אוגוסט ינוע בין 4.6 ל – 4.9 מיליארד שקלים חדשים. יתרה מכך, בהחלט קיימת אפשרות שהיקף המשכנתאות יהיה אף גדול יותר עקב החגים העומדים בפתח והרצון לסגור עסקאות טרם השנה החדשה.

אמנם מדובר בירידה של קרוב ל – 14% לעומת אוגוסט אשתקד, אז נרשמה התנפלות חריפה על השוק עקב העלאת המע”מ, אך אם מתעלמים מגורמים אלה, הקיץ הנוכחי יירשם כקיץ ה”חם” ביותר בתחום עד כה.

יש לציין כי מרביתם של הלווים לוקחים את המשכנתא בטווח של חודשיים שלושה לאחר החתימה על חוזה רכישת הדירה כך שהנתונים הושפעו רבות מחודש מאי האחרון, בו נרשם זינוק חד ברכישת הדירות עקב עליית המע”מ בחודש יוני (מדובר בחודש החזק ביותר מאז 2002).

גורמים נוספים שהשפיעו על העליות החדות הם החששות בקרב הציבור מפני הטלת מיסים חדשים בתחום כגון ביטולו של הפטור ממס שבח, מס רכישה על משפרי דיור וכדו’. כמובן שחוק ההסדרים שאושר בחודש יולי הפריך את החששות הרבים, אך בינתיים זוגות ומשקיעים נכנסו לשוק במלוא הכוח.

עוד גורם מרכזי ורב משקל הוא הריבית הנמוכה, שירדה בחודש מאי לרמה של 1.25%. כידוע, כשהריביות נמוכות המשכנתאות זולות ומושכות את הזוגות והמשקיעים לשוק וככל הנראה זהו הגורם המרכזי שהביא את השוק למצב הבעייתי השורר בו כיום.

בעתיד תתכן התמתנות בשוק הנדל”ן והמשכנתאות

בכתבה הובאו דבריו של בנקאי בכיר, שסובר כי אמנם אין סיכוי שהמחירים יירדו מחר אך כרגע הם אינם עולים באופן משמעותי, באופן שמצביע על הציפיות בשוק. לדבריו בשנתיים הקרובות צפויה יציבות יחסית או עלייה מתונה ולא עליות חדות, אך כמובן שמדובר בהערכות בלבד.

לדברי הבכיר, המשקיעים אינם אלה שמציפים כיום את השוק ומי שעושה זאת הם דווקא משפרי הדיור והזוגות הצעירים, שרבים מהם ישבו על הגדר עד היום בציפייה לירידת מחירים אך כעת הם נואשו מלחכות ואף נאלצו להסתפק בדירות קטנות יותר עקב עליית המחירים.

אז האם מצפה לנו עננה או שיש נקודת אור באופק?

הבכיר מציין כי הנתונים במשק לא מצביעים על עלייה משמעותית באבטלה או על עליית ריבית בשנתיים הקרובות, כך שכרגע הבנקים אינם נערכים למצב שבו רבים מהלווים לא יוכלו להחזיר את ההלוואות שלקחו. עם זאת הוא מציין כי קיימת חשיבות רבה לשיעור המשכנתא מכלל ההחזר החודשי וכי הבנקים בודקים מדדים נוספים כמו המצב הפיננסי של בני הזוג, ולעיתים אף מציגים בפניהם תרחישים בהם הריבית מכפילה את עצמה.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך