מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

משפרי הדיור לוקחים סיכון עם משכנתא נוספת

בכתבה שפורסמה ב”כלכליסט” התייחס מנכ”ל משרד האוצר היוצא, דורון כהן, למס על משפרי הדיור, וציין כי למרות ההתנגדויות הרבות שהמס מעורר מדובר על מס חשוב וחיוני, שכן משפרי הדיור מכניסים את עצמם למצב מסוכן שעלול להביא אותם לפשיטת רגל עתידית. לדבריו, אותם משפרי דיור נהנים מהעובדה שקנו בעבר דירה קטנה במחיר זול והרוויחו עליה סכומים גדולים וכעת הם מתפתים להשתמש בכסף ללקיחת משכנתא נוספת לקניית דירה גדולה יותר. כל עוד מחירי הדירות ימשיכו לעלות אין בכך כל בעיה, אך אם תתרחש ירידת מחירים אותם אנשים יפסידו את כל כספם.

כהן מציין כי משפרי הדיור מהווים את הקבוצה הגדלה ביותר מבין קבוצות רוכשי הדירות (38%) ומשקלם זהה לזה של רוכשי דירה ראשונה. לדבריו, קבוצה זו נותנת את הדחיפה לעליית מחירי הדיור ולמעשה מדובר בקבוצה הממונפת ביותר בשוק ולכן טיפול בה על ידי הטלת מס רכישה הוא לא רק חיוני אלא אף עשוי לסייע בהקטנת הביקושים עד שצעדי הממשלה החדשים יתחילו להשפיע.

יש לציין כי כיום משפרי דיור אינם יכולים לקבל יותר מ – 70% מימון משכנתא, בעקבות הגבלה שהטיל בנק ישראל, ולמרות זאת הגאות בשוק ממשיכה, כך שקשה לאבחן אם היא תיפסק בעקבות הטלת מס כזה או אחר. כך או כך, אין ספק שאותם משפרי דיור צריכים לנקוט במשנה זהירות לפני רכישת דירה בסכומי העתק שמאפיינים את שוק הדירות בימינו.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך