מת"ן משכנתאות היא זכיינית בלעדית לייעוץ משכנתא לעובדי החברות המובילות במשק:
מחויבים לכללי אמון הציבור
ImunHaCibur
מת"ן - החברה הגדולה בישראל לייעוץ משכנתאות
  • למת"ן משכנתאות מוניטין של 6 שנות ניסיון במתן שירות מקצועי ואיכותי ללקוחותיה והיא מעניקה ייעוץ משכנתאות בהיקף של כמיליארד שקלים בשנה
  • החברה זכיינית בלעדית של כ- 600,000 בתי אב באמצעות גופים וחברות מהמובילים במשק
  • מידי יום אנו יוצרים מהפיכה ושינוי מהותי במאזן בין הבנקים לצרכנים ומאפשרים לציבור הלווים לקבל תנאים אובייקטיבים, ראויים והוגנים התואמים לצרכיהם

בשורה ללווי המשכנתאות: המדד ירד ב – 0.4%

מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר ירד ב – 0.4% – 0.2% יותר מהצפוי. התרומה העיקרית לירידה זאת באה מכיוונו של שוק הדיור, שחווה ירידות בכמה מישורים: מדד מחירי הדיור ירד ב – 0.3%, מדד שכר הדירה אמנם עלה ב – 0.1% אך מדד שירותי הדיור ירד ב – 0.3. גורמים נוספים שהובילו לירידת המדד הם מחירי הירקות, המזון, ההבראה והנופש והשמנים והדלק, אך לעומתם חלה עלייה במחירי ההלבשה והקוסמטיקה. כמובן שמבחינת לווי המשכנתאות שלקחו חלק מההלוואה במסלולים צמודי מדד המשמעות של מדד נמוך יחסית היא התייקרות מתונה יותר של ההלוואה, שכן ככל שהמדד עולה בקצה גבוה יותר כך קרן ההלוואה שלהם תופחת.

יש לציין כי מחירי הדיור בפועל לא נכללים בחישוב מדד המחירים והם ירדו בחודשים ספטמבר – נובמבר ב – 0.1%. עם זאת, לעומת אותה התקופה בשנה שעברה חלה עלייה של 8.6% במחירי הדיור הממוצעים.

יחד עם זאת, הריבית במשק צפויה להישאר על כנה שכן שיעורה הנוכחי מתאים לרמת האינפלציה וכן להאטה המסויימת המתחוללת במשק. גם כאן מבחינת לווי המשכנתאות מדובר בבשורה טובה שכן עלייה בריבית במשק מובילה לעלייה בריבית על הלוואות שנלקחו בריבית משתנה, כך שעבור מי שלקח נתחים גדולים מההלוואה שלו בריבית הפריים מדובר בהקלה אמיתית.

החשש הגדול – למרות הכל, מחירי הדיור ימשיכו לעלות

בימים האחרונים התבשרנו על ירידה חדה בלקיחת משכנתאות בנובמבר בעקבות כניסתן לתוקף של מגבלות בנק ישראל. עם כל זאת, יש הטוענים כי הצעדים שננקטו על ידי בנק ישראל והממשלה אינם מספיקים והם עלולים להביא למצב מסוכן שבו שוק הנדל”ן מתכווץ ומתאפיין בפחות עסקאות אך במחירים גבוהים יותר לכל עסקה, כך שהאפשרות להגיע לדירה תהפוך לחלום רחוק עבור מרבית בני המעמד הבינוני והנמוך.

יש לציין כי סביבת הריבית והמדד הנמוכות מעודדות את הלווים לקחת הלוואות גדולות (שכן ירידות אלה הופכות את ההלוואות לזולות יותר)  וכך תורמות במישרין לעליית מחירי הדיור ולהתנפחות בועת הנדל”ן.

 
כתיבת תגובה

שם *
אימייל *
התגובה שלך